Gruodžio mėnesį pasibaigęs F-1 2021 m. sezonas jau ruošiasi naujam sezono atidarymui. Vasario 23 – 25 dienomis ir kovo 10 – 12 dienomis vyko ir vyks ikisezoniniai važiavimai, tuo tarpu kovo 18 – 20 dienomis Bahreine vyks pirmasis raundas ir Formulė 1 2022 sezono atidarymas. Itin dramatiškai pasibaigęs praeitas sezonas žada ne ką mažesnę kovai šiais metais. Nors po daugybės kalbų susilaukusios 2021 m. sezono pabaigos buvo girdima, kad Lewis Hamiltonas pasitrauks iš Formulės 1, tačiau ir artėjantį sezoną galėsime stebėti vieną iš geriausių lenktynininkų.
Be jokių abejonių 2021 m. sezone reikia išskirti vos 24-erių Max Verstappen, kuriam pavyko nutraukti L. Hamiltono dominavimą Formulės 1 lenktynėse. Nuo to tiek žiūrovams, tiek pačiai organizacijai tik geriau. Galima tikėtis, kad ir šiais metais būtent šie du lenktynininkai kovos dėl čempiono titulo. Puikus olando pasirodymas lėmė ir tai, kad „Red Bull“ pasiūlė lenktynininkui naują kontraktą, kuris galios iki 2028 metų pabaigos.
Formulė 1 2022 sezono tvarkaraštis
2022 metų Formulės 1 sezonas prasidės kovo mėnesį ir tęsis iki antros lapkričio pusės, kur, kaip ir praeitais metais, pasibaigs Abu Dabyje. Čia galite matyti visų 22-iejų raundų tvarkaraštį:
1 lenktynės – kovo 18 – 20 d. Bahreinas
2 lenktynės – kovo 25 – 27 d. Saudo Arabija
3 lenktynės – balandžio 8 – 10 d. Australija
4 lenktynės – balandžio 22 – 24 d. Italija
5 lenktynės – gegužės 6 – 8 d. JAV
6 lenktynės – gegužės 20 – 22 d. Ispanija
7 lenktynės – gegužės 27 – 29 d. Monakas
8 lenktynės – birželio 10 – 12 d. Azerbaidžanas
9 lenktynės – birželio 17 – 19 d. Kanada
10 lenktynės – liepos 1 – 3 d. Didžioji Britanija
11 lenktynės – liepos 8 – 10 d. Austrija
12 lenktynės – liepos 22 – 24 d. Prancūzija
13 lenktynės – liepos 29 – 31 d. Vengrija
14 lenktynės – rugpjūčio 26 – 28 d. Belgija
15 lenktynės – rugsėjo 2 – 4 d. Nyderlandai
16 lenktynės – rugsėjo 9 – 11 d. Italija
17 lenktynės – rugsėjo 30 d. – spalio 2 d. Singapūras
18 lenktynės – spalio 7 – 9 d. – Japonija
19 lenktynės – spalio 19 – 21 d. JAV
20 lenktynės – spalio 28 – 30 d. Meksika
21 lenktynės – lapkričio 11 – 13 d. Brazilija
22 lenktynės – lapkričio 18 – 20 d. Abu Dabis
Šių metų tvarkaraščio pakeitimas lyginant su 2021 m. sezonu:
- Po dviejų metų pertraukos dėl pandemijos, šiais metais Formulė 1 sugrįžta į Australiją, Kanadą, Singapūrą ir Japoniją.
- Majamyje bus debiutinis važiavimas naujai įrengtoje trasoje.
- Portugalijos, Turkijos ir viena Austrijos trasa buvo pašalinta iš šių metų tvarkaraščio.
- 2021 metais Katare buvo debiutinis F-1 važiavimas, tačiau trasa į 2022 m. tvarkaraštį nėra įtraukta. Planuojama, kad ji sugrįš 2023 metais naujai atnaujintoje trasoje.
- F-1 lenktynės Kinijoje turėtų sugrįžti 2023 metais.
- 17-osios F-1 lenktynės turėjo vykti Rusijoje, Sočio trasoje, tačiau buvo atšauktas ir šioje šalyje nebus jokio važiavimo.
Svarbiausi pakeitimai prieš 2022 m. F-1 sezoną
Tarpsezonis yra tas metas, kai vyksta didžiausi pakeitimai Formulės 1 lenktynėse. Šiais metais pakeitimų buvo neišvengta, o po vieno iš įdomiausių sezonų F-1 itin drastiškai pertvarko savo taisykles ir bolidus. Dažniausiai keičiasi nuostatai tam, kad būtų daugiau saugumo. Paskutiniu metu bolidai tapdavo vis greitesni ir greitesni, o šiuo metu galime stebėti greičiausias lenktynes nei bet kada anksčiau. Dėl šios darėsi vis sunkiau padaryti šį sportą saugesnį. Trys pagrindiniai pakeitimai šiam sezonui yra:
- Antžeminio efekto aerodinamika – tokiu būdu bus sumažinamas turbulentinis oras, kuris destabilizuoja važiuojančio bolido galą ir užtikrinama, kad iš po automobilio būtų sukurta daugiau prispaudžiamos jėgos. Tai itin populiaru buvo 1970-80 metais.
- Pakeisti priekiniai ir galiniai sparnai – su šiuo pakeitimu ne tik bolidai atrodo daug gražiau, bet naujos detalės buvo kuriamos taip, kad ne stabdytų oro srautą, o jį susiaurintų.
- 18 colių (46 cm) padangos su ratų sparneliais – didesnės padangos atrodo estetiškiau, tačiau pakeitimas turėtų pagerinti bolidų valdymą. Pridėti sparneliai buvo pridėti tam, kad padėtų nukreipti orą nuo galinio sparno. Anksčiau buvo važiuojama su 13 colių (33 cm) padangomis.
Nauji pakeitimai buvo padaryti tam, kad aerodinaminis dėmesys būtų nukreiptas nuo sparnų į bolido apačią. Tai leis lengviau sekti priekyje važiuojantį bolidą, kas lenktynes padarys dar įdomesnes ir atkaklesnes. 2021 metais bolidai prarasdavo apie 35% prispaudžiamosios jėgos per tris bolidų ilgius nuo priekyje važiuojančio bolido ir beveik 50% nuo vieno bolido ilgio. Teigiama, kad naujuose boliduose šie skaičiai sieks 4 ir 18 procentus.
Nors „Mercedes“ su L. Hamilton ir „Red Bull“ su M. Verstappen turėtų būti pagrindiniai favoritai, atkreipti dėmesį reikėtų į „Ferrari“ komandą, kuri paskutinius du metus daug dėmesio skyrė naujiems taisyklių pakeitimams ir jų nauji bolidai gali daug ką nustebinti. Į„McLaren“ ir „Aston Martin“ irgi reikėtų atkreipti dėmesį 2022 m. sezone.
Nauja taškų skaičiavimo sistema
Praeitais metais dėl itin prastų oro sąlygų, Belgijoje lenktynės buvo nutrauktos anksčiau laiko, tačiau taškai išdalinti kaip ir kitose lenktynėse. Dėl to, šiais metais buvo pristatytos naujos taisyklės, pagal kurias taškai bus skaičiuojami kitaip, jeigu lenktynės pasibaigs anksčiau laiko.
- Išvis taškai nebus suteikti, jeigu nebus apvažiuoti bent jau du ratai.
- Jeigu bus apvažiuoti du ratai, bet mažiau nei 25% visų ratų, tuomet taškai bus suteikti pirmiems penkiems lenktynininkams: 6-4-3-2-1.
- Jeigu bus apvažiuoti 25-50% ratų, tuomet taškai bus suteikti pirmiems 9 lenktynininkams: 13-10-8-6-5-4-3-2-1.
- Jeigu bus apvažiuoti 50-75% ratų, tuomet taškai bus suteikti pirmiems 10 lenktynininkams: 19-14-12-9-8-6-5-3-2-1.
- Jeigu bus apvažiuoti 75% ir daugiau ratų, tuomet bus suteikiami visi taškai kaip ir pilnai užbaigtoje trasoje.
Formulė 1 2022 komandų sudėtys
Šiais metais varžysis 10 komandų ir 20 lenktynininkų. Komandos nepasikeitė, tačiau 2022 metų sezone išvysime debiutuojantį lenktynininką ir kelis lenktynininkų pakeitimus skirtingose komandose.
- Po 19 metų lenktyniavimo karjerą baigė legendinis suomių lenktynininkas Kimi Raikkonen.
- Raikkonen vietą „Alfa Romeo“ komandoje užims Valtteri Bottas.
- „Mercedes“ komandoje V. Bottas vietą pakeis George Russell.
- „Williams“ komandoje G. Russell vietą pakeis Alexander Albon.
- Iš Formulės 2 į aukščiausią lygį pakilo kinas Guanyu Zhou, kuris „Alfa Romeo“ komandoje pakeis Antonio Giovinazzi. G. Zhou taps pirmuoju Kinijos lenktynininku Formulėje 1.
- Nikita Mazepin yra šalinamas iš „Haas“ komandos, kol kas nėra aišku, kas pakeis rusų lenktynininką.
Pilna komandų sudėtis su konstruktoriais ir lenktynininkais atrodo taip:
Komanda | Konstruktorius | Lenktynininkai |
Alfa Romeo | Alfa Romeo-Ferrari | Guanyu Zhou |
Valtteri Bottas | ||
Scuderia AlphaTauri | AlphaTauri-Red Bull | Pierre Gasly |
Yuki Tsunoda | ||
BWT Alpine | Alpine-Renault | Fernando Alonso |
Esteban Ocon | ||
Aston Martin | Aston Martin Aramco-Mercedes | Sebastian Vettel |
Lance Stroll | ||
Scuderia Ferrari | Ferrari | Charles Leclerc |
Carlos Sainz Jr. | ||
Haas | Haas-Ferrari | Mick Shumacher |
N/A | ||
McLaren | McLaren-Mercedes | Daniel Ricciardo |
Lando Norris | ||
Mercedes-AMG | Mercedes | Lewis Hamilton |
George Russell | ||
Red Bull Racing | Red Bull Racing | Max Verstappen |
Sergio Perez | ||
Williams Racing | Williams-Mercedes | Nicholas Latifi |
Alexander Albon |
Formulė 1 2022 statymai ir prognozės
Nors sezonas dar tik prasideda ir kalbėti apie čempioną yra anksti, tačiau išskirti praeitų metų nugalėtoją M. Verstappen ir daugkartinį čempioną L. Hamilton tikrai reikia. Britas čempionų titulą laimėjo šešis kartus per paskutinius 8 sezonus, todėl nieko keisto, kad ir šiais metais „Mercedes“ komandos lyderis yra išskiriamas iš kitų lenktynininkų.
Įdomu tai, kad praeitais metais čempionu tapęs olandas M. Verstappenas buvo pirmasis ne vokietis arba britas laimėjęs F-1 nuo 2007 metų, kai tai padarė Kimi Raikkonen. Čempionu tapęs būdamas vos 24-ių metų, jis prisijungė prie tokių gerai žinomų lenktynininkų kaip – Michael Schumacher (pirmą kartą laimėjo būdamas 25 metų), Fernando Alonso, Sebastian Vettel (pirmą kartą laimėjo būdamas 23 metų) bei dabartinio pagrindinio konkurento – L. Hamilton, kuris pirmą kartą laimėjo būdamas 23-ių metų.
Praeitais metais olandas su britu be jokios konkurencijos atitrūko nuo trečioje vietoje likusio Valtteri Botto, kuris surinko 226 taškus, tuo tarpu lyderiai 395,5 ir 387,5 taškus. Nėra aišku, kaip prie naujų taisyklių prisitaikys lenktynininkai, ypač jaunasis M. Verstappenas. Jeigu žvelgtume į visą L. Hamilton karjerą, kuris F-1 lenktyniauja jau nuo 2007 metu, tai prisitaikyti teko ne prie vienos naujovės. Dėl to, labiau patyrusiems vairuotojams, bent jau sezono pradžioje, prisitaikyti prie naujovių gali būti lengviau.
Daug vilčių dedama į naują „Mercedes“ komandos narį George Russell, kuris ne vienerius metus atstovavo „Williams“ komandai, o dabar turės galimybę varžytis daug pajėgesnėje komandoje. Praeitais metais lenktynininkas užėmė 15-ą vietą, tuo tarpu šiais metais nebūtų keista, jeigu išvystume pirmame penkete. Praeitais metais pirmame penkete matėme ir „Ferrari“ komandos atstovą Carlos Sainz, kuriam prognozuojamas dar geresnis sezonas. „Ferrari“ itin ruošėsi naujoms taisyklėms, todėl galima tikėtis puikaus bolido atnaujinimo.