Nuo liepos mėn. pabaigos turėjome mėnesio laiko „Formulės 1” pertrauką, o po praėjusį savaitgalį vykusių lenktynių Nyderlanduose, šią savaitę ir vėl stebėsime naują etapą. Artėjančiame Italijos GP bus atsisveikinta su „F1” lenktynėmis Europoje. Daugiau šį sezoną Europoje etapų nebebus – likusios aštuonerios lenktynės vyks Amerikoje ir Azijoje. Pažvelkime, kaip lenktynininkams sekėsi Nyderlanduose ir ko tikėtis Italijoje.
Lando Norris Majamyje laimėjo pirmąjį sezono etapą ir nors buvo dažnas podiumo dalyvis, daugiau laimėti taip ir nepavyko. Vis tik, Nyderlanduose britas užlipo ant aukščiausios pakylos ir nukarūnavo ne bet ką, o daugkartinį šių lenktynių laimėtoją Max Verstappen. Olandas du etapus iš eilės nebuvo patekęs į trejetuką, tačiau, kaip ir buvo galima tikėtis, lenktyniaudamas prie savų žiūrovų parodė kiek geresnius rezultatus. M. Verstappen į trejetuką sugrįžo, nuo L. Norris atsiliko 22,89 sekundėmis, tačiau užėmė antrą vietą.
Trečią vietą Nyderlandų GP užėmė Charles Leclerc, kuriam tai buvo antras podiumas iš eilės, nors prieš tai nuo aštuntajame etape laimėtų Monako lenktynių į trejetuką papulti taip ir nepavykdavo. Ketvirtas liko solidžią atkarpą turintis Oscar Piastri, penktas – Carlos Sainz. Nyderlanduose nutrūko puiki „Mercedes“ serija. Šešis etapus iš eilės bent vienas „Mercedes“ narys buvo ant podiumo, o tris iš šių lenktynių netgi pavyko laimėti. Kartą triumfavo George Russell, du kartus Lewis Hamilton. Šį kartą jie užėmė septintą ir aštuntą vietas.
Pažvelgus į F1 bendrą įskaitą, tarp lenktynininkų nelabai kas pasikeitė – nors L. Norris ir laimėjo Olandijoje, antroje vietoje likęs M. Verstappen surinko 8 taškais mažiau ir bendroje įskaitoje turi solidžią persvarą – 295 prieš 225. Kur kas įdomesnė situacija tarp konstruktorių. Praėjusiame etape ir vėl geriau pasirodė „McLaren“, kas reiškia, jog skirtumas dar sumažėjo. Dabar „Red Bull Racing“ su 434 taškais vis dar pirmi, tačiau „McLaren“ atsilieka jau tik 30 taškų skirtumu ir turi 404.
Italijos GP tvarkaraštis
2024 m. „Formulės 1” sezonas artėja prie pabaigos. Du trečdaliai lenktynių jau baigėsi, o „F1” tvarkaraštis atsisveikina su Europa – Italijos etapas senajame žemyne bus paskutinis. Tuo pačiu tai paskutinė proga pasižiūrėti lenktynes Lietuvai patogiu laiku. Pilnas Italijos GP tvarkaraštis:
- Rugpjūčio 30 d. penktadienis – 14:30 – 15:30 val. treniruotė, 18:00 – 19:00 val. treniruotė
- Rugpjūčio 31 d. šeštadienis – 13:30 – 14:30 val. treniruotė, 17:00 – 18:00 val. kvalifikacija
- Rugsėjo 1 d. sekmadienis – 16:00 val. lenktynės
Formulė 1 Italijos GP prognozės
Italijoje gana ryškiu favoritu laikomas ką tik lenktynes Nyderlanduose laimėjęs Lando Norris. Jau kurį laiką brito šansai buvo vertinami panašiai kaip ir M. Verstappen, tačiau Italijoje situacija kiek kitokia ir pirmoje vietoje yra matomas būtent L. Norris. Taip, olando rezultatai paskutiniu metu nėra patys geriausi – paskutinį kartą laimėjo birželio mėnesį, devintajame ir dešimtajame etapuose. Praėjusią savaitę M. Verstappen sugrįžo į trejetuką ir tai geras ženklas lenktynininko fanams.
Jeigu pažvelgtume tik į Lando Norris rezultatus, tai stabilus šio sezono trejetuko dalyvis, tačiau laimėti nėra taip paprasta. Ar tikrai britas yra vertas būti išskiriamu favoritu? Kad ant podiumo jį išvysime – šansai išties dideli, tačiau nebūtų staigmena, jeigu pirmą vietą ir vėl nugriebtų kažkuris kitas lenktynininkas.
Paskutiniai trys metai Italijoje britui nežada nieko gero. 2021 m. jis buvo labai arti pergalės, tačiau tuomet 1,74 sekundės atsiliko nuo tuometinio „McLaren“ komandos draugo Daniel Ricciardo. 2022 m. užėmė septintą vietą ir nuo M. Verstappen atsiliko 6,2 sekundėmis. Šios lenktynės išsiskyrė tuo, kad net 12-oje vietoje likęs Mick Schumacher nuo pirmos vietos atsiliko vos 8,549 sekundėmis. Praėjusiais metais L. Norris liko aštuntas.
1922 metais atidarytoje Monzos trasoje solidžius rezultatus rodo „Ferrari“ komanda. 2021 m. į trejetuką papulti nepavyko, tuomet Charles Leclerc liko ketvirtas, o Carlos Sainz šeštas, tačiau 2022 m. buvo užimta antroji ir ketvirtoji vietos, o praėjusiais metais trečioji ir ketvirtoji. Abiejų lenktynininkų pasirodymai stabilūs ir nebūtų keista, jeigu ir šį kartą „Ferrari“ būtų tarp TOP 2 konstruktorių pagal surinktus taškus.
Apart 2021 m., kai M. Verstappen nebaigė lenktynių, paskutinius dvejus metus olandui čia pavyko nugalėti. Vis tik, matant, kad po bolidų atnaujinimų rezultatai nebėra tokie užtikrinantys, žvalgytis į praėjusių metų rezultatus gali būti apgaulinga. Tuo tarpu „Mercedes“ rezultatai Italijoje gana nuviliantys. Nyderlanduose nutrūko šios komandos podiumų serija ir, panašu, kad sugrįžti ant greičiausiųjų pakilos Italijoje nepavyks.