Dakaro ralis 2025
Dakaras

Dakaro ralis 2025 m. – tvarkaraštis, prognozės ir lietuvių ekipažai

Sudėtingiausios pasaulio lenktynės sugrįžta. Jau sausio 3 – 17 dienomis Saudo Arabijoje vyks 2025 m. Dakaro ralis. Iš viso tai bus 47-os lenktynės, šeštą kartą iš eilės vyks Saudo Arabijoje. Ralis prasidės Bišos mieste, o finišas numatytas Šubaitoje. Iš karto galima pažymėti tai, jog šių metų ralyje penkiuose etapuose automobilių ir motociklų ruožai skirsis. Taip pat, atskiroje kategorijose dalyvaus hibridiniai bei elektriniai automobiliai.

Šių metų Dakaro ralio tvarkaraštis prasidės prologu. Penktadienį, sausio 3 d. vyks žiedinis greičio ruožas, kuris prasidės ir baigsis Bišoje. Lenktynėms artėjant prie pabaigos, dešimtajame etape dalyviai pasieks vieną tuščiausių planetos vietų – „Empty Quarter“. Jau antrajame etape išvysime 48 valandų lenktynes, ekipažams reikės įveikti daugiau nei 1 000 km, o sausio 10 d. bus vienintelė laisva diena.

Automobilių, motociklų, keturračių, sunkvežimių ir motobagių SxS kategorijose bus 353 dalyviai. Daugiausiai – 136 motociklų kategorijoje. Klasikinių automobilių ir sunkvežimių kategorijose – 95 dalyviai, iš kurių 76 klasikinių automobilių ir 19 klasikinių sunkvežimių. Kaip įprasta, 2025 m. Dakaro ralyje išvysime ir dalyvaujančių lietuvių, daugiausiai jų motociklų kategorijoje.

Lietuviai Dakaro ralyje 2025 m.

2025 m. Dakaro ralyje Lietuvos ekipažų tikrai netrūks – atstovų turėsime motociklų, sunkvežimių, motobagių bei klasikinių sunkvežimių kategorijose. Į sudėtingiausias pasaulio lenktynes sugrįžta Arūnas Gelažninkas. Du kartus „vienišių“ klasėje triumfavęs lietuvis šį kartą varžysis su komanda – „AG Dakar Dubai“. Dakare galėjome išvysti ir Arūno žmoną Emiliją Gelažninkienę, tačiau pati paskelbė, kad motobagių kategorijoje sudalyvauti nepavyks ir lauks kitų metų.

Daugkartinis Dakaro dalyvis Vaidotas Žala keičia kategoriją ir šiemet varžysis su sunkvežimiu. Pokyčius atliko ir vienas perspektyviausių Lietuvos lenktynininkų Rokas Baciuška. Lietuvis motobagį keičia į naujausios kartos „Toyota Hilux T+ Ultimate Evo“. „Challenger“ motobagių klasėje šturmanu bus Albert Veliamovič, kuris važiuos su Saudo Arabijos lenktynininku Saleh Al Saif.

Šių metų ralyje neišvysime Laisvydo Kanciaus, kuris nusprendė praleisti lenktynes, nors buvo kalbama apie tai, jog bus Ginto Petraus šturmanu. Sunkvežimių kategorijoje varžytis siekė Vaidotas Paškevičius, bet galiausiai priėmė sprendimą nedalyvauti. Taip pat su Dakaru buvo siejamas Antanas Kanopkinas, bet ir jo šiemet neišvysime. Visgi, iš viso 2025 metų Dakaro ralio lenktynėse matysime 11 Lietuvos ekipažų, o dar pridėję šturmaną Albert Veliamovič, turime didžiausią dalyvių skaičių iš Lietuvos per visą istoriją.

Kaip sekasi lietuviams, galite stebėti nuolat atnaujinamoje Dakaro ralio gyvai skiltyje.

Motociklai

Šiemet motociklų klasėje išvysime daugiausiai lietuvių. Čia dalyvaus:

  • Arūnas Gelažninkas – numeris 88
  • Modestas Siliūnas – numeris 71
  • Gediminas Šatkus – numeris 103
  • Nerimantas Jucius – numeris 130
  • Mykolas Paulavičius – numeris 119

Ryškiausia pavardė yra A. Gelažninkas. Du kartus triumfavęs „vienišių“ klasėje, šį kartą varžysis su komanda. 39-erių lietuvis iš viso Dakaro ralyje dalyvavo penkis kartus. 2019 – 2022 m. važiavo pats, o praėjusių metų Dakare buvo šturmanas – ekipažą sudarė su žmona Emilija Gelažninkiene. SSV klasėje užėmė devintą vietą.

Į Dakaro ralio lenktynes sugrįžta M. Siliūnas, kuris praėjusiais metais atstovaudamas „AG Dakar School ITCC“ komandą varžėsi motociklų kategorijoje, tačiau finišuoti nepavyko. Turėsime ir debiutantą Gediminą Šatkų – jis atstovaus „AG Dakar School“ komandą, kurios įkūrėjas A. Gelažninkas.

Dakaro ralyje išvysime ir 2019 m. sunkią traumą patyrusį Nerimantą Jucių. Daugkartinis Lietuvos motokroso čempionas netgi svarstė apie karjeros pabaigą, tačiau išsigydęs traumą, po daugiau nei ketverių metų debiutuos sudėtingiausiose karjeros lenktynėse. Saudo Arabijoje lietuvis važiuos su visiškai nauju „Husqvarna“ motociklu, kuris sureguliuotas pagal N. Juciaus poreikius.

33-erių Mykolas Paulavičius yra dar vienas šių metų Dakaro ralio debiutantas. Šiemet lietuvis dalyvavo „Rally Raid“ čempionate – „Abu Dhabi Desert Challenge“, kur bendroje įskaitoje užėmė 18 vietą, o „Rally 2” klasėje – 15. To užteko, kad M. Paulavičius susilauktų kvietimo dalyvauti 2025 m. Dakaro ralyje. „Planet Superfood Lietuva“ komandą atstovaujantis lietuvis vairuos „KTM Rally Replica 450” motociklą.

Automobiliai

  • Benediktas Vanagas ir Szymon Gospodarczyk – numeris 208
  • Gintas Petrus ir Darius Leskauskas – numeris 238
  • Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas – numeris 241
  • Rokas Baciuška ir Oriol Mena – numeris 210

Praėjusiais metais geriausią rezultatą Lietuvos istorijoje pasiekęs Benediktas Vanagas, Dakaro ralio nepraleidžia ir šiais metais. 8-ą vietą su šturmanu Kuldar Sikk iš Estijos užėmęs lietuvis šiemet važiuos su lenku Szymon Gospodarczyk. Tai vienas labiausiai patyrusių šturmanų visoje Lenkijoje – jam tai bus aštuntas Dakaro ralis.

B. Vanagas atstovaus „Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandą, o važiuos su atnaujintu „Toyota GR DKR Hilux EVO T1 Ultimate“ bolidu. Skelbiama, kad į „Toyota Hilux“ buvo sumontuotas šešiaženklę sumą kainavęs „EVO“ papildymas. Dabar bolidas tapo 10 cm platesnis ir siekia 2,3 m. Gamintojas teigia, jog ši konversija „Hilux“ padaro greitesniu iki 1 sekundės per kilometrą.

Gintas Petrus praėjusiais metais su Jose Marques užėmė 28-ą vietą, dar prieš metus – 45-ą. Šiemet tikslas akivaizdus – pagerinti praėjusių metų rezultatą. Šturmanu pasirinktas Darius Leskauskas, nors daug šansų buvo, kad važiuos komandoje su Laisvydu Kanciumi, kuris praėjusiais metais keturračių kategorijoje užėmė ketvirtą vietą.

Antrus metus iš eilės sėkmę išbandys nepakitęs Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno duetas. Praėjusiais metais buvo užimta 51 vieta. Šis duetas apie dalyvavimą paskelbė pats paskutinis, o tai lėmė naują Lietuvos rekordą – anksčiau Dakare daugiausiai dalyvavo 10 ekipažų, o šiemet 11.

Solidžius rezultatus motobagiuose demonstravęs Rokas Baciuška pasiruošęs žengti į automobilių kategoriją. Praėjusiais metais motobagių kategorijoje užėmė trečią vietą, prieš metus – antrą. Šiemet 25-erių lietuvis lenktyniaus tokiu pačiu automobiliu kaip ir B. Vanagas – „Toyota Hilux T1+ Ultimate Evo“. R. Baciuškos šturmanas – Oriol Mena, su kuriuo važiavo 2022 metais.

Sunkvežimiai

  • Vaidotas Žala, Max van Grol ir Paulo Fiuza – numeris 605

Paskutiniai metai V. Žalai Dakaro ralyje nebuvo patys sėkmingiausi. 2023 metais nepavyko pasiekti finišo, o praėjusiais metais užimta 55 vieta. Tuo tarpu 2022 m. buvo pasiektas geriausias asmeninis rezultatas – 11 vieta. Šiemet lietuvis priėmė netikėta sprendimą ir persikėlė į sunkvežimių kategoriją.

Praėjusiais metais šioje kategorijoje triumfavo čekai Martin Macik, František Tomašek ir David Švanda, kurie važiavo su „Iveco“ sunkvežimiu. Būtent tokiu pačiu, tik kiek labiau patobulintu, šiemet važiuos ir V. Žala bei jo ekipažas. Lietuvis ir toliau darbuosis su kolega – portugalu Paulo Fiuza. Mechaniku pasirinktas olandas Max van Grol, kurį pasiūlė „Team De Rooy“ komanda.

Klasikiniai sunkvežimiai

  • Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius – numeris 774

„Dakar Classic“ įskaitoje varžysis lietuvis Karolis Raišys su šturmanu Ignu Daunoravičiumi. Lietuvis septynis kartus dalyvavęs „Monte Carlo Historique“ ralyje, o su „Jaguar“ modeliais du kartus pasiekė pergalę seniausių automobilių kategorijoje. Tituluočiausias klasikinių automobilių lenktynininkas Lietuvoje priėmė naują iššūkį – 2025 metų Dakaro ralis.

Saudo Arabijoje K. Raišys ruošiasi lenktyniauti su 1978 metų „Land Rover 109 Station Wagon“, kuris žinomas kaip trečiosios serijos „Land Rover Defender“. Šioje įskaitoje šiemet galima važiuoti su ne naujesniu sunkvežimiu nei 2005 m., o lietuvio pasirinkimas bus vienas seniausių visoje įskaitoje. Kaip teigia pats K. Raišys, jo idėja atkartoti pirmuosius Dakaro ralius, kurie buvo nuotykis, avantiūra.

Related Posts

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *